Dinar saludable d’estiu

Hola a tots! Com esteu? Vaig una mica tard en les meves propostes però espero tornar a agafar el ritme aviat i presentar-vos els meus últims menús i totes aquelles idees que tinc.

De moment ja vam tenir una nova cita Del bloc al plat i una cita especial dedicada a la fundadora i al seu blog Destapant cassoles. Té un blog molt acollidor i unes receptes amb molt bona pinta. Jo en vaig triar unes quantes, sobretot de les seves saludables (crema de remolatxa i iogurt, tomàquets farcits de formatge, carabassons farcits) i de les propostes de galetes (de coco, de llimona, d’ametlla).

Finalment però m’he decantat pet fer una versió barrejada d’allò que em venia més de gust.

Així doncs teniu aquest Dinar saludable d’estiu:

Tomàquets farcits de quinoa i llenties

Amanida tèbia de fruites amb iogurt

Tomàquets farcits

Els tomàquets em van venir al cap després de veure els tomàquets farcits i els carabassons farcits del blog. Volia fer una de les dues però al veure uns tomàquets tan macos al mercat i tenir ganes de menjar quinoa en va resultar aquesta proposta que us presento. A més a més de ser una proposta saludable, és molt senzilla i perfecta per l’estiu! Pel farcit: els tomàquets, la part que hem buidat, una mica de ceba tendra, una mica de rúcula, quinoa i llenties. Que us sembla?

Tomàquets + farcit

Tomàquets farcits 1

L’amanida tèbia de fruites no és del blog de la Mercè, tampoc és una invenió meva. La vaig veure dissabte mateix a un blog vegetarià que segueixo i per la seva senzillesa i els productes que fa servir (tots a la meva nevera) no em vaig poder resistir per acabar el dinar de manera saludable i diferent. Una gran safata amb maduixes, cireres, albercocs, prunes i suc de llimona, unes ametlles torrades i xocolata ratllada, 10 minuts de forn i a punt! Per acompanyar iogurt (si també es pot acompanyar amb gelat).

Safata fruita

Bol fruita + iogurt

Espero que us agradi aquest menú tan estiuenc, jo puc dir que el repetiré aviat (hi ha gent que no l’ha pogut tastar i al veure les fotos s’en more de ganes).

Gràcies Mercè per les teves iniciatives i propostes!

Bon final de setmana!

Un dia qualsevol

Fa uns dies deia que hi havia un parell de menús que us volia proposar. Aquí teniu el segon que vam preparar, per un dinar o per un sopar, una manera de fer especial Un dia qualsevol.

De vegades passa que hi ha dies qualsevol, segurament tots els dies haurien de tenir alguna cosa que els diferenciés de la resta però de vegades no parem prou atenció per trobar aquell moment que el fa únic i especial i ens trobem amb dies qualsevol. Aquesta proposta potser us pot ajudar. Perquè? Per un aperitiu senzill i molt saludable, a més d’estar allò més de moda, per un plat de pasta que sempre ve de gust i per unes postres originals i diferents.

Aquí teniu doncs el menú per Un dia qualsevol:

Aperitiu de kale

Pasta amb xampinyons portobello i parmesà

“Macarons” de coco, llima i maduixes

Un dia qualsevol 2

Per començar l’àpat, un aperitiu. Però res que vingui en bosses o llaunes! Un aperitiu de cruixents de col kale.

Aperitiu kale

Per seguir, un plat de pasta. Pasta i parmesà. un duo clàssic, senzill i deliciós acompanyat de xampinyons portobello fets simplement al forn, una bona combinació, oi?

Pasta xampinyons parmesà

Per acabar, unes postres originals. Són una mena de “macarons”, de fet els anomenen macarons per la forma i la textura potser, però per mi semblen més una mena de bombons o dolços. Combina perfectament, queda un gust àcid per la llima i les maduixes, impossible menjar-ne només un!

Macarons coco i maduixa

La cuina és una bona eina per fer dies especials quan només semblen qualsevol.

Bona setmana!

B&I

Dinar en pots

Bona nit nois i noies! Avui toca repte Del Blog al Plat i per aquest repte m’agradaria proposar unes amanides en pots. He visitat el blog Cuinant a Canet … que ens presentava aquest mes, molt bones receptes! M’he fixat en l’amanida de fesols que ens proposa el blog i amb aquesta inspiració aquí teniu tres bones opcions.

Aprofitem també que amb els nous dies més llargs ve de gust sortir a disfrutar del sol, el paisatge i nous aires. Són amanides perfectes per deixar llestes a la nevera, just a punt quan s’arriba i es té gana, per emportar-se en la ruta o per menjar a la feina. 3 en 1! 3 en 3!

Us presento doncs els menús de les nostres amanides:

Amanida de fesols (inspirada en el blog Cuinant a Canet …)

Amanida de lenties i quinoa

Amanida d’arròs i butifarra

Comencem per 1.

Pot fesols i kale

Una amanida senzilla i ràpida de fer, bona i saludable de menjar: fesols, tomàquet, kale i alvocat. Només cal vigilar amb l’oxidació de l’alvocat.

Seguim per 2.

Pot llenties i quinoa

Una amanida deliciosa i que combina perfectament tots els aliments, un plat molt complet: llenties, quinoa, taronja, xampinyons, ravens i alvocat.

Per acabar amb el 3.

Pot arròs i butifarra

Una amanida més consistent, igualment bona i variada: arròs integral, botifarra blanca, poma, xampinyons i canonges.

A casa fem servir molt aquest tipus d’amanides en pots, durant tot l’any, només cal adaptar els ingredients i les verdures al gust de cadascú i allò que trobem cada temporada.

Espero que us agradin!

Muntanya carretera

Bona setmana!

B&I

Berenar rosa

El temps passa volant, no teniu aquesta sensació? A la meva setmana li falten dies i als meus dies hores! De totes maneres he tingut temps per un parell de menús que us vull proposar. Avui anem amb el primer que és un nou capítol de la sèrie Berenar en colors. Benvinguts al Berenar Rosa, us he de dir que és un dels meus preferits.

Com ja sabeu, m’agrada aprofitar les fruites de la temporada i no hi ha cap altra fruita que sigui més primaveral que la maduixa, a més a més és la meva preferida. Així doncs aprofitant que feia de cangur de la meva veïna de 10 anys, vam passar la tarda preparant aquest deliciós berenar.

Massa rosa cupcakes

Us presento el menú del nostre Berenar Rosa:

 Cupcakes de maduixa i coco amb frosting de mascarpone

Llimonada de maduixa i magrana

Berenar rosa 1

Què tenen d’especial els cupcakes? Els hem incorporat a la nostra cuina d’una manera increïble i en fem les combinacions més imaginatives i personals. La nostra no és especial, la base habitual i per fer honor al color del berenar porta trossets de maduixa i una miqueta de suc de remolatxa fresca. També vam posar una mica de coco a la massa. El frosting si és una mica especial perquè és 100% mascarpone. El color rosa també 100% natural, el mateix secret unes gotes de suc de remolatxa fresca. No afecta gens el sabor i queda naturalment acolorit. Podeu posar el color a un frosting més habitual, fet amb mantega i sucre. Trieu l’opció que millor s’adapta als vostres gustos.

Cupcakes rosa maduixa coco mascarpone

La llimonada també rosa, d’un color més intens tirant al fúcsia. Amb més remolatxa? No. Els ingredients són: aigua, suc de llimona, suc de magrana natural i una maduixa ratllada. Bona i refrescant!

Llimonada magrana i maduixa

El divertit de compartir aquests berenars és que t’ho passes bé quan ho penses, quan ho fas i quan t’ho menges!

Berenar rosa 4

Vam passar una tarda molt entretinguda, imaginativa, saludable, deliciosa, la pitjor part? Haver de netejar la cuina!

Bona setmana!

B&I

Sopar d’abril

Últimament a casa tenim ganes de poc moviment a la cuina, tot i que hi passo bones estones i cuino cada dia, busquem coses senzilles. En aquesta línia vaig estar tafanejant el blog del repte Del Blog al Plat d’aquest mes: Visc a la cuina.

Em va agradar força perque precisament les seves receptes són originals i en general amb poques complicacions. Vaig estar tentada de fer la llet de civada o alguna de les seves amanides. Finalment vaig triar el seu entrant de tomàquets al pesto i he fet una versió en amanida.

El menú del nostre Sopar d’abril inspirat en el blog Visc a la cuina és:

Amanida d’abril de tomàquet i pesto

Fideus d’arròs amb conill

Puding de xocolata i llavors de xia

Pesto variació

Igual que l’entrant del blog, aquesta és una amanida senzilla: de productes simples i zero complicacions. Aviat començaran els tomàquets bons bons, guardeu la proposta. La versió del pesto és una mica diferent, per provar alguna cosa nova, porta ametlles i julivert enlloc d’alfabrega i pinyons, com sempre oli i parmesà al gust. No era el clàssic però estava deliciosa.

Amanida tomàquet pesto

Per seguir vam fer uns fideus d’arròs amb conill. De fet era un plat per aprofitar una mica d’un conill rostit que ens va preparar un amic en un dinar el dia abans. Un bon aprofitament.

Fideus d'arròs conill

Finalment de postres, un puding de xocolata amb llavors de xia. Una recepta que tenia guardada i vaig voler donar-li una oportunitat per la seva simplicitat i perquè ens encanta la xocolata. Estava molt bona, per part meva encara no estic convençuda de la textura, no sóc fan de les natilles i flams. Aprovada però per revisar.

Puding xocolata xia

Vaig una mica tard en la meva proposta, ho se, però espero que us inspiri igualment. Potser us animeu a fer aquest sopar aquest cap de setmana!

Bon cap de setmana!

B&I

Dinar de dissabte

Dinar de dissabte

Aquest cap de setmana ha sigut tot inesperat, cap pla programat i tot ha vingut sense pensar-s’ho gaire. I a la cuina ha passat el mateix.

Després de la classe de ioga amb energies renovades i el descobriment d’una nova botiga de verdures ecològiques, ens ha sortit una amanida d’allò més colorida, saludable, realment còmoda de fer i obviament boníssima.

Us presento els ingredients, i de la safata al forn i del forn al plat.

Safata forn cigrons remolatxa ceba

Així doncs, el menú del Dinar de dissabte ha estat:

Amanida de cigrons, kale, remolatxa i ceba

Pastís en blanc i negre de coco i garrofa

Aquest hivern la col kale i la remolatxa han sigut dos aliments estrella a la nostra cuina (les cols de brusel·les també), els blogs de cuina vegetariana cada vegada els incoroporen més a les seves propostes i acabes incorporant-los de manera inconscient als teus plats habituals, com és el cas d’aquesta amanida.

Amanida cigrons remolatxa kale

Cigrons kale remolatxa amanida

Una amanida molt completa amb la col kale de base i totes les verdures i els cigrons fets al forn. Una mica de sèsam i una mica de nous per acabar el plat. Si penseu que us quedareu amb gana podeu afegir una mica d’arròs o quinoa.

No sóc una gran fan del coco, però fa temps vaig comprar-ne per un parell de receptes que volia fer i encara no he fet. Mentrestant trobo el moment adient per les boletes de dàtils, coco i cacau i els macarons de coco, estic incorporant el coco a altres plats, com per exemple aquest pastís en blanc i negre.

Pastís coco garrofa

Per una banda, la meva recepta base aquesta vegada amb farina de sègol, i, per un altra, farina de garrofa i coco a la massa, el resultat un pastís dens i intens. Per decorar més coco.

Pastis garrofa coco mossegada

Un dinar que ens va encantar i que també serveix com a dinar per emportar-se a la feina.

Bona setmana!

B&I

Esmorzar de fruites

No sé ben bé perquè però quan comença la primavera ens ve més de gust menjar fruita. Potser és per la intensitat de la llum, potser és perque ja no fa fred, potser és pels colors de la natura o potser perquè comença la temporada de maduixes.

Així que m’agradarà presentar-vos el menú de l’esmorzar que vam fer la setmana passada, espero que us inspiri per començar la primavera amb colors i idees noves.

Fruites

El menú del nostre Esmorzar de fruites és:

Granola amb compota de peres i iogurt

Muffins de taronja amb farina d’espelta

Batut de fruites: poma, plàtan, magrana i maduixes

Esmorzar de fruites

En aquest esmorzar de fruites hi ha una mica de l’hivern que s’acaba i una mica de la primavera que comença.

La primera proposta de l’esmorzar és la granola amb compota de peres i iogurt. Les peres encara tenen molt bon aspecte i són una gran fruita per fer una compota (la meva 100% pera, podeu afegir sucre o endolcidors en funció del vostre gust). La granola és un esmorzar fantàstic, amb el gust del torrat al forn. Al combinar la granola, la compota i el iogurt, el conjunt agafa la suavitat, el cruixent, la dolçor i l’acidesa gairebé perfectes.

Compota pera + Granola + Iogurt

La segona proposta és un batut d’allò més refrescant. Aquest porta poma i magrana recordant encara l’hivern i plàtan i maduixa per donar la benvinguda a la primavera. La meva proposta està feta amb llet de civada però funciona igual de bé amb llet de vaca, qualsevol altra llet vegetal o fins i tot un iogurt natural.

Batut fruites

La tercera proposta són uns muffins de taronja amb farina d’espelta. Ja us he proposat molts tipus de muffins o madalenes, aquesta vegada estan fetes amb farina d’espelta i suc de taronja. Podeu fer servir la vostra recepta particular de madalenes i utilitzar aquests dos ingredients.

Muffins taronja 1

Cadascuna de les propostes ja és per si sola un bon esmorzar. Totes juntes formen un menjar tant complet que us donarà energies per sortir a disfrutar de la primavera allà on esteu: la muntanya, la platja, un parc o els carrers de la vostra ciutat.

Esmorzar de fruites final

I abans de sortir, us ve de gust un cafè i una bona lectura prenent el sol per acabar l’esmorzar?

Bona setmana!

B&I

Dinem carxofes

Els últims dies hem estat fora de la ciutat, una llarga escapada per trencar amb la rutina, inspirar-se en nous escenaris i aconseguir energies renovades.

Però abans de marxar com ja teníem el repte de cada mes, vam tenir temps de preparar un dinar que pogués formar part del Blog al Plat d’aquest mes de març. El dinar que us suggereixo a continuació està basat en una de les propostes del blog Els fogons del pare. Un altre blog per posar a la llista! M’agrada aquesta manera de descobrir nous blogs!

El menú del nostre Dinem carxofes és:

Amanida de col kale i ràvens

Salmó marinat amb soja i ceba al forn

Carxofes amb formatge de cabra

Pastís amb farina de garrofa i maduixes

Menú dinar repte març

Aquesta vegada l’estratègia per triar la recepta ha sigut una mica diferent. Primer he mirat que tenia a la la nevera i després he buscat receptes que hi anessin bé. Una ullada a la carbassa, una ullada als maduixots, una ullada al bacallà, una ullada a les carxofes, … Molt bones idees totes però la tria definitiva ha estat les carxofes amb formatge blau.

Carxofes formatge cabra

He de dir aquesta vegada que la meva versió és molt menys elaborada que la proposta original.  Al blog, prepara les carxofes seguint fil per randa la recepta de la mare de la seva amiga. Com que nosaltres sovint fem les carxofes al forn i les trobem bones, he seguit la meva manera que és més ràpida i senzilla, apte per tots els nivells, i afegint el formatge tal com ens indica a la recepta original, en lloc de formatge blau formatge de cabra. Boníssim!

Per acompanyar les carxofes, una amanida d’allò més moderna amb la col kale, un salmó marinat amb una mica de soja i la ceba. Tot al forn, primer la ceba i carxofa, quan porten una estona, afegim el formatge i el salmó. Uns minuts més i llest per menjar.

Amanida kale ràvens

Salmó ceba carxofa plat 2

Per postres una mica de pastís, no no és de xocolata, està fet amb farina de garrofa i uns maduixots per acompanyar.

Pastís garrofa i maduixes

Un dinar que vam trobar deliciós! Molt bona idea això d’afegir formatge a les carxofes! El proper dia repetirem aquesta vegada si amb formatge blau d’Osona! Quin formatge hi posarieu vosaltres?

Bon cap de setmana!

B&I

Berenar verd

El temps ja ha canviat i gairebé podem dir adeu a l’hivern. Segurament tindrem fred de nou però ja podem disfurtar de la llum i els colors característics de la primavera. Un d’aquests colors és el verd, el mateix color protagonista de nou capítol de la sèrie Berenar en colors. Potser sembla estrany el verd per un berenar, potser és cert i potser no serà apte per tots el gustos. A casa nostra el verd triomfa. Batedora El menú del nostre Berenar verd és:

Batut verd

Galetes de te verd

Galetes de mantega de cacauet

Batut verd + Galetes

El batut verd és deliciós. Aquesta versió porta espinacs, alvocat, plàtan, poma i llet de civada. L’alvocat li dóna suavitat i més intensitat de color, a més a més afegim totes les seves propietats. No tots els nens mengen la verdura que els tocaria, en batut i amb un lleuger gust de plàtan els pot ser més divertit de menjar, altres només veure el color verd diran un no rotund. N’he sentit de totes les maneres. Batut verd Pel que fa a les galetes de te verd cal tenir en compte la teïna alhora de menjar-les, és molt menys que la cafeïna però no ho tolera tothom i tampoc els nens petits. Cada vegada és més comú sentir parlar del te verd i els seus beneficis, hi ha especialistes que el consideren un super aliment, així que us proposo que a part de beure’l, el mengeu.

Galetes de tè verd Per compensar el verd, unes galetes de mantega de cacauet, amb un sabor peculiar i al qual estem en general poc acostumats, aquesta versió a més a més és totalment vegana (us ho sembla?). Jo les he trobat boníssimes i passen a formar part dels meus favorits. Galetes cacauet llaç   Berenar verd 2 Un berenar amb molts ingredients deliciosos i amb moltes propietats. Una bona opció per un menjar ràpid o per emportar. Una versió més dels famosos “Green Smoothie”. Us apunteu a aquesta moda “Green”?

B&I